Kovid-19 Aşısında Yan Etki Bağışıklık Sisteminin Çalıştığını Gösteriyor!

Kovid-19 Aşısında Yan Etki Bağışıklık Sisteminin Çalıştığını Gösteriyor!

Koronavirüs dünya genelinde hız kesmeden can almaya devam ederken, salgını bitirmek için umut halen aşılarda. 1 yıl gibi kısa bir sürede virüse karşı aşı geliştirilse de, ilk günden bu yana tartışmalar bitmiyor.  

Aşıların etkinlik oranı, mutasyona karşı koruyup korumadığı ve ortaya çıkan yan etkiler, pek çok ülkede tartışılmaya devam ediyor. Salgından en çok etkilenen ülkelerin başında gelen İngiltere’de aşıdaki yan etkilerle ilgili farklı bir yaklaşım geldi. Uzmanlar, koronavirüsü aşısında ortaya çıkan yan etkilerin sanılanın aksine pozitif bir işaret olduğunu söyledi.  


10 KİŞİDEN BİRİNDE OLUYOR 

İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu (MHRA), İngiltere’de aşı uygulanan her 10 kişiden birinde 48 saat içinde hafif yan etkiler görülebildiğini, bunların büyük çoğunluğunun herhangi bir müdahale gerektirmeden kendiliğinden geçtiğini belirtti. Oxford Aşı Grubu da MHRA’yı destekler bir açıklama yaparken, ‘Bu tip semptomların ortaya çıkması, bağışıklık sisteminin olması gerektiği gibi çalıştığını gösteriyor’ açıklamalarını yaptı.  


6 GÜN İÇİNDE YOK OLDU 

Daily Mail gazetesi, aşıda öncelikli grupta yer alan ünlü televizyon sunucusu Gabby Logan’ın annesi Christine Yorath’ın yaşadıklarını aktardı. 3 Şubat’ta aşı olan 70 yaşındaki Yorath, ‘Dört saat sonra çok yorgun hissetmeye başladım. Aynı gün akşam saatlerinde sağ dizim ve bileklerim ağrımaya, bacaklarım ise ağırlaşmaya başladı. Ertesi sabah sol koltuk altımda ağrılı bir şişlik oluştu. Altı gün içinde hepsi tamamen geçti’ ifadelerini kullandı.  

Daily Mail’in haberine göre, koronavirüsü aşısı vücuda enjekte edildiği andan itibaren bağışıklık sistemi kırmızı alarma geçiyor. Vücuttaki seviyesi yükselen antikorlar virüsün izini sürmek için kan dolaşımında ‘devriye’ geziyor. Tespit edilen virüse karşı da T hücreleriyle güçlü bir bağışıklık yanıtı veriliyor. 

SEBEBİ SİTOKİN ARTIŞI 

Bağışıklık sisteminin aşıyla vücuda enjekte edilen inaktif durumdaki virüse yanıt verebilmesi için, hücrelere sinyal göndermek amacıyla sitokin proteininin seviyesi yükseliyor. Warwick Üniversitesi’nden Prof. Dr. Andrew Easton, ‘Aşıyla birlikte vücudunuzdaki sitokin seviyesi artıyor. Bağışıklık sistemi bunu hücrelerin virüsle savaşması için uyarıcı olacak kullanıyor. Bu bağışıklık sisteminin aşıya karşı verdiği önemli bir yanıt’ açıklamalarında bulundu.  

Aşıdan sonra artan sitokin seviyesi, ortaya çıkan yan etkilerden de sorumlu. Damarları, kasları ve diğer dokuları etkileyen sitokin, vücutta ağrılı şişliklerin yanı sıra grip benzeri semptomlara da yol açabiliyor. 

İLİşKİLİ HABERLER Koronavirüsle Mücadelede 'Yerinde Karar' Dönemi!

Koronavirüsle Mücadelede ‘Yerinde Karar’ Dönemi!

3 Sağlık Çalışanı Daha Koronavirüsten Hayatını Kaybetti

3 Sağlık Çalışanı Daha Koronavirüsten Hayatını Kaybetti

Koronavirüs DSÖ’yü Birbirine Kattı

Koronavirüs DSÖ’yü Birbirine Kattı

Koronavirüs Bilim Kurulu Toplanıyor

Koronavirüs Bilim Kurulu Toplanıyor

İLİşKİLİ GALERİLER Koronayı Bilmişti, Şimdi Sıra İki Büyük Felakette!

Koronayı Bilmişti, Şimdi Sıra İki Büyük Felakette!

Koronavirüs Bulaştırmaya Çalışan İşçi Yakalandı

Koronavirüs Bulaştırmaya Çalışan İşçi Yakalandı

Kabine Koronavirüs Gündemiyle Toplanıyor

Kabine Koronavirüs Gündemiyle Toplanıyor

Koronavirüs Salgınında Yeni Dönem Bugün Başlıyor

Koronavirüs Salgınında Yeni Dönem Bugün Başlıyor

Author:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir